Już w drodze powrotnej z naszej
majowej wyprawy na Bałkany, przez intercomy zastanawialiśmy się nad
celem kolejnego wyjazdu. A ponieważ kochamy jeździć po górskich winklach
- zapadła decyzja - ALPY. W końcu mamy do osiągnięcia cel - po
przeczytaniu książki "100 przełączy alpejskich na motocyklu" Heinza E.
Studt - zaliczyć wszystkie opisane w niej trasy.
Tym razem do wspólnego wyjazdu udaję się nam namówić Olka - tzn. nie trzeba go było w sumie zbyt długo namawiać.
Jest jeden minus przy wyjazdach w Alpy - czas dojazdu z północnej części Polski. Dlatego też nasza przygoda zaczyna się dopiero w poniedziałek, a sobotę i niedzielę musimy poświęcić na szybki przejazd przez Polskę, Niemcy i Austrię.
28.07.2014 (poniedziałek)
Pierwsza malownicza trasa dzisiejszego dnia to Splügenpass, wł. Passo dello Spluga. Przełęcz łączy szwajcarską miejscowość Splügen z położoną po włoskiej stronie miejscowością Chiavenna, a jej najwyższy punkt leży na wyskości 2118 m n.p.m.
Na przełęcz wjeżdzamy od północnej strony, gdzie czeka na nas wiele ostrych zakrętów. Niestety ruch dzisiejszego dnia jest całkiem spory więc trasę pokonujemy w żółwim tempie. Przez nasilony ruch i liczbę ostrych zakrętów nie ma się nawet gdzie zatrzymać, więc postój robimy dopiero na samym szczycie, na granicy szwajcarsko-włoskiej.
Zjazd z przełeczy prowadzi przez malownicze zielone pastwiska oraz ostre winkle i dużą ilość nieoświetlonych tuneli, które wymagają wytężonej uwagi i skupienia w trakcie ich pokonywania.
Po zjeździe z przełęczy robimy krótki postój nad Lago di Prestone, po czym ruszamy znowu w kierunku Szwajcarii tym razem przełęczą Maloja.
Malojapass, wł. Passo del Maloja prowadzi z włoskiej miejscowości Chiavenna do szwajcarskiej Sivaplany, a jej najwyższy punkt jest na wysokości 1815 m n.p.m.
29.07.2014 (wtorek)
30.07.2014 (środa)
31.07.2014 (czwartek)
Jestem dumna i pełna podziwu!!!
OdpowiedzUsuńSuper:-)
OdpowiedzUsuńJakie temperatury powyżej 2000 m.n.p.m były?:-)
Pogoda i temperatura zmienna (jak to w górach) (przełom lipca/sierpnia). np. na StelvioPass (Włochy) ok 15`, na Mangarcie ok 10` (silnie wiało, lekka mżawka). Zauważalna jest różnica temperatur podczas zjazdu/wjazdu, na dole mamy ok 25` (30`).
OdpowiedzUsuń